Visit Us On TwitterVisit Us On InstagramVisit Us On Linkedin

Tiende deelsessie bekend- digitale lobby en de politieke rol van influencers

Gepubliceerd door Nacht van de Lobbyist op

Met de toename van social media influencers verandert het speelveld van lobbyisten en politiek. Hoe werken bedrijven, NGO’s en ministeries samen met influencers? Wat zijn de voordelen van samenwerking met influencers? En hoe win of verlies je de strijd om aandacht in de digitale arena? In de nieuwste deelsessie ‘Digitale lobby en de politike rol van influencers’ bespreken Heleen Dekoninck (onderzoeker KU Leuven), Jan Puts (Public Policy Agency), Marc Wever (adviseur communicatie en digitale public affairs) en moderator Bert Fraussen (universiteit Leiden). de digitale lobby en meer. Nieuwsgierig geworden? Koop hier uw kaartjes: www.nachtvandelobbyist.nl

De sprekers:

Heleen Dekoninck is onderzoeker bij KUL School for Mass Communication Research. Haar onderzoek focust op de mobiliserende kracht die influencers hebben op jongeren in de context van klimaatactivisme. Haar project combineert inzichten uit onderzoek naar effecten van ditigale media, media psychologie en politieke participatie.

Jan Puts is oprichter van Public Policy Agency. Als consultant public & regulatory affairs staat hij zowel commerciële als niet-commerciële organisaties bij op lokaal, provinciaal, nationaal en Europees niveau. Daarnaast is hij buitenpromovendus aan de Universiteit Twente op het gebied van Public Affairs in a Digital Age: Digital Transformation of Public Affairs.

Marc Wever is sinds 2019 werkzaam bij advieskantoor EPPA Politiek & Lobby Consultants op het gebied van Digital Public Affairs. Al enkele jaren vindt politiek niet alleen plaats in en rond het parlement, maar is er steeds meer een verschuiving richting het internet zichtbaar. Wie zijn mijn online stakeholders en hoe gebruik ik online communicatie ter versterking van mijn offline-activiteiten. Het zijn enkele vragen die Marc beantwoordt voor zijn klanten uit het MKB, brancheorganisaties, decentrale overheden en internationale bedrijven.

Bert Fraussen is Assistant Professor aan de Universiteit Leiden. Zijn onderzoek en onderwijs focust belangenvertegenwoordiging en lobbyen op nationaal en Europees niveau, in het bijzonder de interne organisatie van belangengroepen (zoals hun ledenwerking en beleidsprioriteiten) en hun relaties met beleidsmakers. Hij is mede-initiatiefnemer van de Nacht van de Lobbyist.

Categorieën: nieuws